EN SON MAKALELER
Anasayfa / Beyaz Eşya / Arçelik DGK 26 KB Kombi Arıza Kodları
arçelik kombi arıza kodları

Arçelik DGK 26 KB Kombi Arıza Kodları

Arçelik DGK 26 KB Kombi Arıza Kodları ve çözümlerini makalemizde bulabilirsiniz.

E01 Arızası: Gaz beslemesi-blokaj sorunu.

Çözüm: Konut içinde gaz olup olmadığını kontrol edin. Gaz vanalarına bakın. Vanalar kapalı ise açın. Kombiyi panelde bulunan “R” harfine birkaç saniye basılı tutarak resetleyin. Bu işlemi arıza devam ettiği sürece birkaç kez tekrar edin. Yine de arıza durumunda düzelme olmuyorsa eğer servis çağırın. Cihazın ateşleme yapmadığını belirten bu arıza durumunda; gaz armatöründe, elektrotlarda veya elektronik kartta sorun olabilir. Net teşhis yapılması açısından arızanın yerinde görülmesi gerekir.

Arçelik DGK 26 KB Kombi Arıza Kodları ve Çözümleri

E02 Arızası: Emniyet termostat sensörü sorunu.

Çözüm: Bu aruza durumunda servis öncesi “R” harfli reset düğmesine birkaç saniye basılı tutarak kombiyi resetleyin. Resetleme işlemini birkaç kez uygulayın. Uygulama sonrasında arıza durumunda düzelme ya da değişiklik olmazsa eğer mutlaka servis yardımı alın.

E03 Arızası: Baca termostat sensörü/baca basınç sensörü arızası.

Çözüm: Hava akımının sağlanamadığını belirten arıza kodudur. Bu gibi arıza durumlarında kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir uygulama yoktur. Baca ile alakalı bir sorun olabilir, fan, prosestat veya elektronik kart arızası olabilir. Arızanın net teşhis edilerek çözümlenmesi açısından servis desteği almanız gerekir.

E04 Arızası: Geçici alev kaybı sorunu.

Çözüm: Kombide geçici alev kaybı olduğunu belirten bir arıza kodudur. Bu gibi durumlarda ani gaz kesintisi olabilir. Atık gaz sistemi ile alakalı bir sorun olabilir. Arıza teşhis ve onarımı için mutlaka servis çağırmalısınız.

E05 Arızası: Kalorifer NTC sensör arızası.

Çözüm: Isıtma devresi sensöründe bir problem olduğunu belirtir. Bu gibi durumlarda kaloriferleriniz ısınmaz veya yeterli ısıtmayı yapmaz. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Teknik açıdan sensörde ya da bağlantılarında sorun olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.

E06 Arızası: Kullanım suyu NTC sensör arızası.

Çözüm: Sıcak su devresi sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda sıcak su sorunu yaşarsınız. Sıcak su sensöründe veya sensöre ait bağlantı-kablolarda sorun olabilir. Arızanın net teşhis edilmesi ve çözümlenmesi için mutlaka servis çağırın.

E10 Arızası: Düşük su basınç sorunu.

Çözüm: Kombi tesisatındaki suyun yetersiz olduğunu belirten bir arıza kodudur. Bu gibi arıza durumlarında servis müdahalesi gerekmeden cihaza su basmanız gerekir. Su basma işlemi “doldurma musluğu” ile olur. Kombi altında monteli durumda olan doldurma musluğunu sola çevirip tesisat su basıncını 1 ile 2 bar arasına getirdiğinizde sorun çözümlenecektir. Doldurma musluğunu da kapatmayı unutmayın. Sorun düzelmezse “R” düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutarak kombiyi resetleyin. İşlemi yapamazsanız, sorun düzelmezse veya sorun sıkça tekrar ederse mutlaka Arçelik Servisi’ni arayın.

Kombi Arıza Kodları ve Çözümleri Arçelik

E25 Arızası: Maximum sıcaklık uyarısı.

Çözüm: Kombi içindeki suyun aşırı ısındığını belirten bir arıza kodudur. Cihaz ayarı yüksek ise düşürmeyi deneyin. “R” düğmesine basılı tutarak kombiyi resetleyin. Kombi altında bulunan tesisat boruları üzerindeki vanaları kontrol edin. Vanalar kapalı ise açın. Kombi kış modunda ise en az 3 petek kullanır durumda olun. Yani vanalar açık olsun. Buna rağmen arıza devam ediyor ise; pompa sıkışmış olabilir, ana eşanjörde kireçlenme ya da tıkanma olabilir, kalorifer tesisatı ya da filtresi tıkalı olabilir, üç yollu vanada sorun olabilir, kombi hava yapmış olabilir. Net arıza teşhisi ve onarımı için uzman yardımı almalısınız.

E35 Arızası: Alev oluşumu arızası:

Çözüm: Alev oluşumunda bir sorun olduğunu belirten bir hata kodudur. Bu gibi arıza durumlarında servis öncesi “R” düğmesine basılı tutarak kombinize birkaç kez reset atmanız gerekir. resetleme işlemi neticesinde bir sonuç elde edemezseniz eğer Arçelik Servisi ile görüşerek yardım almalısınız.

E80 Arızası: Devresel kontrol sistem sorunu.

Çözüm: Devresel kontrol sistemi ile alakalı problem olduğunu belirten bu arıza durumunda kullanıcı olarak cihaza müdahale etmeden servisi aramalısınız. Elektronik kart sorunu olabilir. Ancak sorunun net teşhis edilmesi açısından yerinde görülmesi gerekir. Mutlaka servis çağırmalısınız.

E97 Arızası: Yanlış enerji beslemesi elektrik frekansı.

Çözüm: Şebeke gerilimi ile alakalı bir sorun olabilir. Daireye gelen şebeke gerilimi düşük veya yüksek olabilir. Öncelikle voltajı ölçtürmeniz gerekir. Ölçüm neticesinde normal çıkarsa eğer voltaj sebebi ile elektronik kart hasar görmüş olabilir. Net teşhis ve arıza çözümü için mutlaka servisi arayın.

E98/E99 Arızası: Ana kontrol panosu elektriksel arıza.

Çözüm: Elektronik kart arızası olabilir. Hiçbir müdahale gerçekleştirmeden direk olarak Arçelik Servisi ile görüşmeli ve yardım almalısınız.

Lütfen Oylayın

Hakkında admin

beyaz eşya klima kombi ev aletleri uzmanı

Bir Göz Atın

En İyi 5 Ücretsiz Ekran Yansıtma Uygulaması

En İyi 5 Ücretsiz Ekran Yansıtma Uygulaması, bugün sizlere telefonlardan bilgisayarlar veya televizyonlarla bağlantı kuracak …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir