Anasayfa / Nasıl Yapılır ? / Buzdolabı Motor (kompresör) Nasıl Değiştirilir ?
Buzdolabı Motor (kompresör) Nasıl Değiştirilir

Buzdolabı Motor (kompresör) Nasıl Değiştirilir ?

Buzdolabı Motor (kompresör) Nasıl Değiştirilir ? Kompresörü bir kondansatör olup olmadığını kontrol edin. Bir kapasitör büyük bir kutuya benziyor ve batarya gibi başlangıç ​​gücünü sağlamak için doğrudan kompresöre bağlı.

Buzdolabı Motor Değiştirme

Buzdolabı Motor (kompresör) Nasıl Değiştirilir  Eski kompresördeki kabloları ve vanaları kondansatörden ayırın ve yerine takın. Herhangi bir montaj donanımını kaldırın. Daha sonra, tam oturmasını sağlamak için aynı modele sahip yeni bir kompresör satın alın. Yeni bir kompresör arıyorsanız ve yeni bir buzdolabı satın almaktan daha pahalıysa, bunun yerine yeni bir buzdolabı almalısınız. Yeni buzdolapları, yeni bir kompresör ile eski bir üniteden daha verimli olabilir.

Kompresör Değişimi Nasıl Doğru Yapılır?

Kompresör

Kompresör – Soğutma sisteminin “kalbi” dir . Çok dayanıklı bir makinedir ve eğer uygun bir şekilde bakım yapılırsa, bu cihaz 20 yıldan fazla sürecektir. 30 yaşında bir buzdolabım var ve bugün hala tekmeliyor.

Bir kompresör bozulduğunda, nadiren tamir ettiririz. Onarılmış bir tanesi yeni bir ürüne mal olacağından ve uzun süre hizmette olmayacağı için.

Besleme kablosu

Buzdolabı için kompresör değiştirme yöntemini tartışacağız. dondurucu kompresör-değiştirme prosedürleri, araba kliması hariç, hemen hemen aynıdır.

Kompresör Değişimi Nasıl Yapılır

1) Üniteyi duvar prizinden çıkarın.

2) Akım rölesini kompresörden çıkarın.

Ölçer Manifoldu

3) Gösterge manifoldunu bağlayın ve mavi hortumu emme hattına ve kırmızı hortumu deşarj hattına bağlayın.

4) Sistemde emme ve tahliye servis valfleri bulunmuyorsa. Yenilerini yükleyin. Burada iki seçeneğiniz var, onları güçlendirebilir veya “mermi delici vana” kullanabilirsiniz.

Filtre Kurutucu

5) Sarı hortumu geri dönüşüm makinesine bağlayın.

6) Açık mavi ve kırmızı manifoldlu el vanaları. Ve tüm soğutucu akışkan sistemden ayrılana kadar geri dönüşüm makinesini çalıştırın.

7) Geri dönüşüm makinesini kapatın. Manifold el valflerini kapatın. Ve manifoldları bağlantılardan çıkarın.

8) Filtreyi / kurutucuyu çıkarın. Yenisiyle değiştirin.

Kompresör Onarımı

9) Harita Gazınızı ateşleyin ve gümüş bakır eriyene kadar emme bakır bağlantısını kompresöre ısıtarak uzun bir burun pensi kullanarak emme bobini çekin.

10) deşarj bakır bobin eklem için aynı yapın.

Buzdolabı Motor Değişimi

11) Ankraj somunlarını gevşetin. Kompresörü çıkarın. Güvenli bir yere koyun.

Lehimleme Torç

12) Tam olarak aynı kompresör kurulmalıdır. Ankraj somunlarını sıkın.

13) Yuvarlak boru temizleme fırçası kullanarak emiş ve deşarj bakır borularını temizleyin. Yüzeyde gümüş akı uygulayın.

14) Emiş bakır borusunu kompresöre takın

Freon Gazı

Emme borusunu ve tahliye borusunu boşaltım borusuna yerleştirin.

15) Emme bakır boru, her zaman deşarj bakır borusuna göre çap olarak daha büyüktür.

16) Meşaleyi eklemin üzerine, biraz yukarı ve aşağı hareket ettirin. Renk kırmızı olduğunda,

Vakum pompası

eklemler. Gümüş akışı her tarafa olsun. İyi bir bağlantı yapılıncaya kadar torcu yukarı ve aşağı hareket ettirin. Her iki tarafta da aynı şeyi yapın.

17) Sıcak derzlere ıslak elbise uygulayın. Soğuk olduğunda. Manifoldu bağlayın. Emme servis vanasına giden mavi hortum ve tahliye servis valfine giden kırmızı hortum.

Clampmeter

18) Sarı hortumu vakum pompasına bağlayın. Güç kaynağı kablosunu duvardaki prize takın.

19) Mavi ve kırmızı hortum için manifold el valflerini tamamen açın.

20) Vakum pompasını çalıştırın ve en az 1 saat çalıştırın. Tüm nem, kir kaldırmak için gereklidir

Yeni soğutucu şarj etmeden önce sistemden metal parçalar. Çıkarılmamışlar sa, asidik olacaklar ve sonunda yeni kurulan kompresöre zarar verecekler.

21) 1 saat sonra, hem kırmızı hem de mavi el vanalarını kapatın. Vakum pompasını kapatın ve duvar prizinden çıkarın.

22) Pompayı çıkarın. Ve sarı hortumu bir soğutucu silindirine takın. Eski kompresörünüz hangi soğutucu akışkanın kullanılacağını size söyleyecektir.

23) Soğutucu vanasını açın. Sarı havayı önce havadan arındırmak için temizleyin. Mavi valfi yavaşça açın ve bileşik mastar üzerinde yavaşça artan basıncı izleyin.

24) 30 psig’ye ulaştığınızda, mavi el valfini kapatın.

25) Sabun su kullanın ve lehimlenmiş derzlerde sızıntı aramaya başlayın. Elektronik bir kaçak dedektörünüz varsa, onu kullanın.

26) Her şey yolunda olduğunda, akım rölesini kompresöre takın ve güç kaynağı kablosunu bir elektrik prizine takın.

27) Kompresörün besleme hattından birinde bir kelepçe ölçeri sıkıştırın. Okumayı ampere ayarlayın.

28) Kompresör çalışırken, bileşik mastarın iğnesini izleyin. Aşağı gitmeye başlamalı.

29) Şimdi dondurucu bölmenizde tıslama sesi duymalısınız.

30) Düşük tarafta 6 ila 8 psig ve buzdolabında yüksek yanda 175 psig olana kadar soğutucu ilave etmeye devam edin; Düşük tarafta 0 ila 2 psig ve bir dondurucu için yüksek tarafta 175 psig; Pencere tarafındaki klimalar için yüksek tarafta 65 ila 69 psig ve yüksek tarafta 275 ila 296 psig.

31) Kompresör çalışırken amper değerini izleyin. Eklediğiniz daha fazla soğutucu, aldığınız amper okuması o kadar yüksek olur. “Üreticinin özelliklerini kesinlikle izlemelisiniz.”

32) Daha fazla soğutucu akışkanın daha soğuk olacağını düşünerek, kompresörü soğutucuyla aşırı şarj etmeyin. Bu yanlış bir bilgidir ve sadece kompresörün mevcut yükünü artıracak ve faydalı ömrünü kısaltacaktır.

33) 30 dakika çalıştıktan sonra ve her şey yolunda ise, soğutucu tank vanasını kapatın. Ve tüm 3 hortumun bağlantısını kesin. Servis valflerini kendi kapaklarıyla kapatın. Kapatma işleminden önce kapağın içinde bir lastik o-ring olduğundan emin olun.

İlginizi Çekebilir

Çamaşır Makinesi Bakımı Nasıl Yapılır

Çamaşır Makinesi Bakımı Nasıl Yapılır ?

Sayfa İçindekiler Çamaşır Makinesi Bakımı Nasıl Yapılır ?Çamaşır makineniz için 5 temel harici bakım ipucu:Çamaşır …

2 Yorumlar

  1. nesrin

    yan sanayi kompresör takılırsa sorun olur mu daha sesli çalışır mı?yarı yarıya fiyat farkı oluyor.bosch marka.şimdiden teşekkürler

    • Adept

      Yan sanayi derken genelde üretimler uzak doğudur motorlarda, bir çok firma kullanmakta, ilgili servisiniz uzman ise konuda sorun olmayacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Kopyalamaya İzin Yok
Servis Çağrı Merkezi