site
stats
Home / Tüketici Haberleri / Koç Elektrik Olmayan Ülkede Beyaz Eşya Satacak

Koç Elektrik Olmayan Ülkede Beyaz Eşya Satacak

Koç Grubu’na ait Arçelik markası Afrika’da yatırım yapmaya hazırlanıyor. Defy markasını satın alan Arçelik elektrik olmayan ülkede beyaz eşya satmaya hazırlanıyor. İşte detaylar.

Defy’ın merkezinin de bulunduğu Ezakheni ve Durban kentinde sohbet ettiğimiz Mustafa V. Koç, “Defy’la Türkiye’den Afrika’ya yapılan en büyük sanayi yatırımını gerçekleştirdik” dedi. Koç Topluluğu Güney Afrika’da Defy tesisleriyle 3 bin Afrikalı’ya istihdam sağlıyor. Ezakheni’deki fabrikada çalışanların tamamı ise Zulu kabilesinin mensubu…

ELEKTRİĞE ULAŞIM YÜZDE 47

Diğer bir deyişle “Siyah ellerden çıkan beyaz eşyalar” Afrika’nın 39 ülkesine satılıyor… Pazar payı ise yüzde 40. Arçelik’in Defy’yi alması sonrası Güney Afrika’daki tüketiciler de yeni ürünlerle tanışmış. Arçelik A.Ş. Güney Afrika Ülke Müdürü ve Defy Genel Müdürü Hakan Kozan’ın verdiği bilgilere göre güneş paneli üreticisi bir firma ile işbirliğine gitmişler. Panel buzdolabına entegre edilmiş. Bu sayede elektriğin hiç olmadığı Afrika’nın ücra köşelerine bile buzdolabı satmaya başlamışlar. Normal bir buzdolabının iki katı fiyata satılan ürün Afrikalılar için büyük önem taşıyor. Çünkü Güney Afrika’da elektriğe ulaşım oranı coğrafi nedenler ve maliyet nedeniyle sadece yüzde 47.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Koç Holding Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü Oya Ünlü Kızıl ev sahipliğindeki sohbetimizde Holding’in yeni pazarlara açılım stratejisi de konuşuldu.

UCUZA DEĞİL, EDERİNE ALDIK 

2011’de Defy’a ödenen 324 milyon doların pahalı olup olmadığı yönündeki sorumuza Mustafa Koç’un yanıtı şu oldu: “Geleceği satın aldığımızı düşündük. Potansiyel yani.” Ardından söze Levent Çakıroğlu girdi: “Rayiç fiyat pahalı da değildi, ucuz da değildi. Ederine aldık. 56 milyon dolarlık da yatırım yaptık. Marka çok güçlü. Yapılan tüm araştırmalarda 1 numara çıkıyor.”
Mustafa Koç, Defy’nin satın alınma sürecini de şöyle anlattı: “2008’deki krizden sonra, Avrupa durgunluğa girmişti. Pazarı çeşitlendirme kararı aldık. Levent Bey (Çakıroğlu) Güney Afrika’da fırsat olduğunu gördü ve değerlendirdik. Çok da yerinde bir alım oldu.”

EMEA İKİNCİLİĞİNE YÜKSELDİ

Sohbetimizde paylaşılan bilgilere göre Arçelik grubunun ana pazarı olan Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) bölgesi, dünya beyaz eşya pazarının yüzde 46’sını oluşturuyor. Arçelik de bu pazarda beş yılda beşincilikten ikinci sıraya yükselmiş. Mustafa Koç, henüz bu durumdan memnun olmadıklarını “Global oyunculukta istediğimiz yerde miyiz? Hayır” sözleriyle özetledi. Hedef olarak da Uzak Asya’yı gösteren Koç, “Uzakdoğu müjdesini daha sonra vereceğiz. Endonezya, Maleyza, Tayland, Vietnam ve Filipinler’i en büyük İslam ülkesi olarak görürseniz ki ciddi potansiyel arzediyor” diye konuştu. Araya küçük bir not, Arçelik yeni bir satın alma için Tayland’da yoğun görüşme trafiği yürütüyor.

Hedef Sahra altı bakir pazarlar 

Mustafa Koç “Defy, Afrika’daki stratejik hedeflerimiz için bize anahtar oldu. Bölgedeki yerimizi sağlamlaştırırken, cazip fırsatları takip ediyoruz” dedi. Gelişmekte olan pazarlara açılmanın Arçelik’in genel büyüme stratejisinin önemli bir parçası olduğunu hatırlatan Koç,  2011 yılındaki Defy satın almasının Afrika genelinde büyümek için önemli bir dayanak olduğunu vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü: “Diğer yandan, Batı – Orta ve Doğu Afrika bölgelerinde 2011 -2014 yılları arasında yaklaşık 6 kat büyüme sağladık. Şirketimizin Afrika operasyonları 2011 yılında tüm ihracatımızın euro bazında yüzde 3. 5’u iken 2014’te yüzde 14.5’e ulaştı.”

Türkiye’nin küresel markası

Defy’ın, yıllık 2 milyonun üzerinde kapasitesi olan 3 üretim işletmesinde ve 8 satış biriminde (Durban, Johannesburg, Bloemfontein, Cape Town, East London,Pretoria, Port Elizabeth, Polokwane), 3 bin kişilik insan kaynağı ile faaliyetlerini sürdürdüğünü belirten Mustafa Koç ve Levent Çakıroğlu Arçelik’in küresel marka misyonuna vurgu yaptı: “Arçelik’in global markası Beko ise son 7 yılda Avrupa beyaz eşya pazarında payını en çok artıran marka oldu. Yıllardır İngiltere’de lider marka olan Beko; Polonya pazarından sonra, bu yılın ilk yarısında Fransa beyaz eşya pazarında da birinci oldu. Romanya’da Arctic ile açık ara pazar lideriyiz. Güneydoğu Asya’ya da ihracatı artırıyoruz.

Lütfen Oylayın

Bir Göz Atın

Vaillant Şikayet Yönetiminde Birinci

Türkiye’de online şikayet yönetimi konusunda düzenlenen ilk yarışma olan “A.L.F.A. Awards” töreninde Vaillant, şikâyetlerin hızlı …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir