Vestel Buzdolabı Hata Kodu YS ve YD

Vestel Buzdolabı Hata Kodu YS ve YD Çok genel bir arıza kodu olması dolayısıyla kartın teste alınması en sağlıklı çözüm olacaktır. Daha sonra arızanın devam etmesi durumunda ise dolabınızın tüm elektrik tesisatı uzman bir servis personeli tarafından kontrol edilmeli tek tek teste tabi tutulmalıdır. Yapabileceğiniz en mantıklı çözümse 12 saatlik dolabınızın fişini çekip dinlendirmek olacaktır. Eğer kısmı bi problem ise bu işlemden sonra arızayı tekrarlamayacaktır.

Vestel Buzdolabı Hata Arıza/Kodu YS ve YD

Vestel buzdolabı makinenizdeki oluşan arızadan kaynaklı olarak yansıyan YD kodun anlamı dondurucu bölümdeki soğukluğun yeterli olmadığının göstergesidir. Nedeni ise bu uyarıyı belirtmesinin sebebi uzun süreli elektrik kesintisi olayı gerçekleşmişse ve ya Vestel buzdolabı makineniz ilk defa çalıştırılıyorsa ortaya çıkar.

Buzdolabımın Ekranında YD Uyarısı/İşareti Ne Yapabiliz?

Buzdolabınızın ekranındaki YD uyarısı dondurucu bölmenin yeterince soğuk olmadığı anlamına gelir. YD uyarısı uzun süreli enerji kesintisi veya herhangi bir soğutma ekipmanı arızası kaynaklı görülebilir.

Buzdolabınızın ekranında YD uyarısı görüyorsanız, sorunun çözümü için aşağıdaki adımları uygulayınız.

• Dondurucu bölmede erimiş bir besin varsa, sağlığınız için tekrar dondurmayınız ve en kısa zamanda tüketiniz.

• Bölme sıcaklık değeri normale dönene kadar (YD uyarısı kaybolana kadar) ürününüzü HIZLI DONDURMA modunda çalıştırınız. Hızlı Dondurma modunu aktif edebilmek için ürününüzün kullanma kılavuzunu kontrol edebilirsiniz.

• Bu uyarı kaybolana kadar bölmeye taze gıda koymayınız.

• Bu işlemler yapıldıktan en az birkaç saat sonra YD uyarısı kendiliğinden kaybolacaktır. Buzdolabınızı normal derece ayarlarına getirerek kullanmaya devam edebilirsiniz.

Vestel Buzdolabı YS ve YD Hatası

YD ve YD Soğutma yetersiz yd ve ys  aynı anda gerçekleştiğinde görünür. Buzdolabı ilk çalışmaya başladığında bu uyarı çıkar, ve soğutma gerçekleştiğinde  uyarı kendiliğinden kalkar.
  1. Buzdolabı Yeterince Soğutmuyor olabilir : Eğer soğutma az ise içerideki termostat size bu hatayı yansıtabilir.
  2. Alt Bölüm Soğutmuyor olabilir : Eğer üst taraf yeterince soğutuyor alt taraf yeterince soğutmuyor ise içerisinde ki fan motorundan kaynaklı bir arıza olabilir. Fan motoru değişmesi gerekir.
  3. Elektronik Kartı Arızalı Olabilir: Bu durumda sizlerin yapabileceği hiç birşey yok maalesef. Dijital ölçüm cihazlarıyla kartınızın teste sokulması gerekir. Bunun için servisimizi arayabilirsiniz.
  4. Buzdolabının hiç bir şikayeti yoksa : Tüm işlevlerini yerine getirip sadece hatası veriyorsa eğer dolabınız ilk olarak fişini çekip 12 saat bekleyin. Bu süreç içerisine dolabınızın kapakları açık kalmalı. Taktıktan sonra hata vermez ve bir süre sonra tekrar  hatası alırsanız kartınızın mutlaka teste gitmesi gerekir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Servis Çağrı Merkezi