WMF Kahve Makinesi Sorunlarını Giderme
WMF Kahve Makinesi Sorunlarını Giderme

WMF Kahve Makinesi Sorunlarını Giderme

WMF Kahve Makinesi Sorunlarını Giderme Aşağıdaki tablolar bir WMF kahve makinesinde sorun giderme hakkında faydalı ipuçları içermektedir. WMF markası yapıya göre değişen ve bu nedenle sorun giderme ve onarım konusunda farklı yaklaşımlar gerektiren çok çeşitli kahve makineleri ürettiği için birkaç tablo vardır. Ürün yelpazesinden bazıları WMF Presto serisi, 1500S, 2000S, 5000S, 8000S, 150 F kahve makinesi, Bistro ve daha fazlasını içerir.

WMF Kahve Makinesi Sorun Giderme

Yetkili Servis

İletişim

Müşteri Hizmetleri Merkezi

Tel. 0850 222 40 50

Her Gün: 09:00 – 18:00

E-mail: musteri_hizmetleri@wmf.com.tr

HataÇözüm
Makine çalışmıyorSigortayı değiştirin veya sıfırlayın.
Makineyi ayrı bir gruba bağlayın.
Demleme işlemi göstergesi yanıyor, ancak filtreye su girmiyor.Kuru kaynama korumasını sıfırlayın.Koruma Önlemleri; kuru kaynama koruması.
Kireç göstergesi yanıyor.Makineyi temizle.
Makinenin kirecini çözdükten sonra kireç gösterge lambası yanmaya devam eder.Program düğmesine 6
saniye boyunca basın . Işık sönecek.
Kireç çözme gösterge ışığını sıfırlama.
Filtreden buhar geliyor.Makineyi temizle.
Kireç çözme göstergesini ayarlama.
Kahve çok güçlü.Kahve miktarını azaltın.
Kahve çok zayıf.Kahve miktarını arttırın.
Su dağıtıcısını sökün ve temizleyin.
Kahve yeterince sıcak değil.Kapağı kullanın.
Sürahi çok dolu ya da bitmiştir.Miktarı azalt.
Kahve miktarını ayarlama.
Yeterince kahve sürahiye girmiyor.Miktarı arttır.
Kahve miktarını ayarlama.

WMF 150 F Kahve Makinesi Ekranda Hata Mesajı

HataÇözüm
E1Su beslemesini kontrol edin. Musluğu tamamen açın.
Su basıncını arttırın. Makineyi açıp kapatın. Hata raporu kaybolacak.
E2Minimum su sensörü hatası.
E3Minimum su sensörü hatası.
E4
E5
E6
E7
Kontrol ünitesi , yalnızca WMF servis
teknisyeni tarafından çözülebilecek bir arıza bildirir . WMF servisine danışın.
E8Su beslemesini kontrol edin. Musluğu tamamen açın. Su basıncını arttırın. Makineyi açıp kapatın.
Hata mesajı kayboluyor.

WMF 1000 Kahve Makinesinde Sorun Giderme

HataAksiyon
Bira kullanınBrewer kullanılmıyor: Brewer  kullan
Brewer son düğmesiBrewer ünitesi doğru yerleştirilmemiş: Brewer ünitesini doğru  kullanın
Demleme ünitesi sertliği:  Demiri çıkarın, demleme haznesini multitool ile açın
aksesuar kitinden  kırmızı conta halkasına ince bir tabaka gres uygulayın
Akış hatası
(su deposu boş)
Su haznesindeki yüzmenin  sorunsuz çalıştığından ve su haznesinin doldurulduğundan emin olun.  Tahliye makinesi: Sabit bir  su akımı gelene kadar sıcak suyu dağıtın
Akış hatası
(su deposu dolu)
Hava, muhtemelen yüksek pompa ile bağlantılı sistem içinde  gürültü:  Su haznesi tamamen içeri itilmiş olup olmadığını kontrol  havasını makinesi: bir sabit hale gelene kadar sıcak su koyun
su akışı çıkan  sıcak su dağıtma:  deposu filtre / tanktan kir tutucusunu çıkartın, deneyin tekrarPişirme ünitesi durdu:  Demleme ünitesini çıkartın, manuel olarak  temizleyin, hata düzensiz meydana gelirse temizleme programını ekleyin ve uygulayın :  öğütme derecesini kaba demiri  önceden demirin
EEPROM HatasıMakinenin açılması / kapatılması  Eğer hata tekrarlanırsa, arıza  WMF 1000 Servis Merkezi tarafından giderilmelidir  .
Motor sürücüsü hatasıMakinenin açılması / kapatılması  Eğer hata tekrarlanırsa, arıza  WMF 1000 Servis Merkezi tarafından giderilmelidir.
öğütücü engellendiTaşlayıcılar yabancı cisimler tarafından engellenir:  Ortadan kaldırmak için makineyi kapatın, yabancı cisimleri  çıkarabilmek için taşlayıcıları saat yönünde çevirin
.
Çok ince  öğütme derecesi: Kaba öğütme derecesini ayarlayın
Sıcaklık sensörü
buharı
Sıcaklık sensörü
su
kahve makinesini kapatın, soğumaya bırakın ve  tekrar açın.
Hata tekrarlanırsa, arıza  WMF 1000 Servis Merkezi tarafından giderilmelidir  .
Zaman aşımı seviyesiMuhtemelen yüksek sesle pompa ile ilişkili sistemde, hava  gürültüsü:  su deposu tamamen itilmiş olup olmadığını kontrol edin  süt kabının dışına süt hortumunu alın ve basın  süt köpüğü düğmesini  : Sıcak su yerine buhar çıkarsa  kireçten arındırma işlemi gerçekleştirin  buhar gelirse dışarı:  Lütfen yardım hattını arayın
süt köpüğü / süt
çıkışı yok, ancak
haznede süt var
Süt hortumunun kıvrılmadığından veya kıvrılmadığından emin olun, süt hortumunu tekrar yerleştirin.  Hepsi bir arada musluğu ve süt memesini temizleyin
Süt köpüğü yok,
sadece sıcak süt
Süt kolunu süt köpüğü konumuna getirin Köpük köpüğü
durulayın, gerekirse ucu tamamen yukarı doğru itin ,
hepsi bir arada musluğun hava giriş ağzının durup durmadığını kontrol edin.
Süt veya süt köpüğü
çok soğuk
Süt memesinin süt hortumunda olduğundan emin olun Doğru süt memesinin takılı olup olmadığını kontrol edin (soğuk süt için şeffaf)
Süt çok sıcak ve
çok az veya
süt köpüğü kabarcıkları var
Süt çok sıcak: buzdolabında süt , süt hortumu dolaşmadığından kontrol ya da kıvrılmış
tekrar süt hortumu lay doğru süt başlığı monte olup olmadığını kontrol (soğutulmamış süt için gri)sızıntı: hepsi bir püskürtme bağlantılarını ve contaları kontrol Süt kol, süt köpüğü için tamamen yukarı değil ya da süt için tamamen aşağı değil
All-in-one musluğu:
Montaj / demontaj
çok katı
WMF conta gresli halka contaları hafifçe smearleyin ve hava giriş deliğine gres girmemesine dikkat edin
Su deposu sertWMF sızdırmazlık yağıyla hafifçe smear O-ringler
Ekran yan kapıları açıkPişirme ünitesi doğru takılmamış veya kapılar doğru kapatılmamış – kontrol ediniz! “Basın” etiketli kol daima düz konumda olmalıdır.
Pompa yüksek
sesler çıkarıyor
Su deposu doğru takılmamış (sistemdeki hava). Tamamen su kabını sonuna
havasını makinesi: sürekli bir su akışı kadar sıcak su koyun çıkan
Kahvenin hiç kreması yokUygun olmayan kahve karışımı veya kahve taze değil Çekilmiş kahve miktarı çok düşük ayarlanmış

Çok soğuk su bardağı: önceden ılık Pişirme sıcaklığı çok düşük: sıcaklama derecesini artırın çok kaba: öğütme derecesini daha ince ayarlayın

Pişirme ünitesi
artık dışarı çekilemez veya
yerleştirilemez
Demleme ünitesi temel ayarda değil Sağ taraftaki kapıyı kapatın ve makineyi çalıştırın
Demleme ünitesi, eklenebilir hale gelinceye kadar multitool kullanılarak ayarlanabilir

WMF 1500S, 2000S, 5000S, 8000S Kahve Makinesi Hata Kodları

HataEylem talimatları
6Kahve makinesini kapatın. Demleme ünitesini temizleyin.
26

36

(WMF 5000S için 9516)

iKahve makinesi kapatın Fişi çekirdeği kabı çıkarmak sadece ters saat taşlama diski döndürmek hopper multi aleti kullanarak (iki pim karşılık gelen takılması gerekir ; şekillendirmeye bakınız taşlama girintiler) hazne yerine kahve makinesinde Anahtarı Bu durumda Sık: Taşlama derecesini bir kademeli daha kaba ayarlayın
88Kahve makinesini kapatın, soğumaya bırakın ve tekrar açın. Hata giderilmezse , kahve makinesini kapatın WMF servisini arayın
Kahve makinesini kapatın ve tekrar açın Hata giderilmezse WMF servisini arayın.
161Demleme ünitesini temizleyin Öğütme derecesini daha kaba ayarlayın
Kaliteyi azaltın Hata giderilmezse WMF servisini arayın
162Aşağıdaki adımların her biri arasında kahve makinesini kapatıp
tekrar açın. Hata giderilmediyse, bir sonraki adımı uygulayın.
Demleme ünitesini temizleyin Hata giderilmezse WMF servisini arayın.
163Aşağıdaki adımların her biri arasında kahve makinesini kapatıp
tekrar açın. Hata giderilmediyse, bir sonraki adımı uygulayın.
Demleme ünitesini
temizleyin Hata giderilmezse WMF servisini arayın.
186İçecek dağıtımı geçici olarak engellendi. Topraklama kabının doğru
yerleştirildiğinden emin olun Kahve makinesini kapatın ve tekrar açın
188Kahve makinesini kapatıp, bağlantı kesme şebeke
fişi WMF Servisi’ni çağırın
189Kahve makinesini kapatın ve tekrar açın
Hata giderilmezse WMF servisini arayın.

WMF 1500S, 2000S, 5000S, 8000S Kahve Makinesinde Sorun Giderme

Hata desen Eylem talimatları
Sıcak su
dağıtmaz, ancak
topraklama kabındaki su
Sıcak su musluğunu temizleyin WMF Servisi’ni arayın (kahve dağıtımı mümkündür)
Choc dağıtımı yok,
ancak topraklama
kabındaki su
Choc dağıtım Çağrı WMF Servisini kullanmayın (kahve dağıtımı mümkün)
Choc kısmı
kontrolörü bloke oldu,
Choc sadece
su ile verildi
Porsiyon denetleyiciyi temizleyin Boş toz Tüm toz giderilinceye kadar dozaj burcunu manuel olarak çevirin Gerekirse suyla durulayın (izin verin) tamamen kurulayın
Sol / sağdaki kahve dağıtımı farklılık gösterirKombine musluğu temizleyin
Süt köpüğü /
süt çıkışı yok, ancak
süt kabındaki süt
Süt hortumunun kıvrılmış veya ezilmiş olup olmadığını kontrol edin Süt hortumunu doğru şekilde yönlendirin Kombine çıkış ağzını temizleyin Süt memesinin tıkalı
olup olmadığını kontrol edin Süt soğutucusunun buzlanıp buzlanmadığını kontrol edin
Süt köpüğü iyi değil
Sıcaklık çok soğuk
veya çok sıcak
Süt nozülünü değiştirin Kombine çıkış ağzında uygun bir süt nozülü kullanın.
Süt memesi 3 kW
• Çok soğuk süt (8 ° C’ye kadar)
• Soğutulmuş süt (8 – 12 ° C)
• Soğutulmamış süt (12 ° C’nin üstünde)
Kombine çıkış ağzını temizleyin Hata giderilmezse, başka bir süt memesi kullanın. Aksesuarlar
Süt köpüğü
dağıtma
kuvvetle tükürür
Süt çok sıcak
Süt sisteminin temizlenip temizlenmediğini kontrol edin Süt sistemini temizleyin Sütün yeterince soğutulduğunu kontrol edin
Toz içecek
dağıtımı yok
Mikser haznesini temizleyin Hortum bükülmüş mü? Gerekirse günlük olarak
süt temizleme ve durulama sıklığı uygulayın Doz az toz Doz daha fazla su
Pompa
sürekli çalışıyor ,
zemin kabında su var
Kahve makinesini kapatın ve tekrar açın Hata giderilmezse WMF servisini arayın.
Süt köpürtücü montaj
ve sökme sert
O-ringleri WMF conta yağı ile hafifçe sürün
Çikolata haznesi
değiştirilemez
Dozaj burgu sürücüsünü porsiyon kontrolöründe saat yönünün tersine hafifçe elle çevirin
Choc haznesinin kazara kilitlenip kilitlenmediğini kontrol edin
Fasulye haznesi
değiştirilemez
Fasulye haznesinin yanlışlıkla kilitlenip kilitlenmediğini kontrol edin

WMF Presto Kahve Makinesinde Sorun Giderme

RaporArıza
2Elektriksiz Brewer
5Bira kesme
6Brewer aşırı akım
7Brewer zaman aşımı ( elektrik yok)
26Bölümleyici akımı
arızası
36Güncel arıza
bölümü
46Güncel arıza
Portioner 3
87Kazan sensörü
hasarlı
88kazan aşırı
sıcaklık
89kazan ısıtma süresi
130Genel akım
arızası
149Genel voltaj
arızası
161Demleme
sırasında debimetre arızası
162Temizleme
sırasında debimetre arızası
163Kontrol
sırasında debimetre arızası
164Sıcak
su dozajı sırasında debimetre arızası
165Choc
dozajı sırasında debimetre arızası
166DK
beslemesi sırasında debimetre arızası
167Kireç çözme
sırasında debimetre arızası
186Buhar kazanı dolum sırasında zaman aşımı
187Buhar kazanı sensörü hasarı
188Buhar kazanında aşırı sıcaklık
189Isıtma süresi buhar
kazanı
9061Bekleme Etkinliği
906Etkinliği Sıfırla!
9104Zamanlayıcı işlevi mümkün değil
Fifo silindi
RAM’de varsayılanlar
Temizlik kesintiye uğradı
Makine temizliği devam
ediyor
Süt köpüğü temizliği devam ediyor
AD trafo hazır! (yalnızca geliştiriciler için)
948Seviye
sensöründe arıza
956Otomatik algılama arızası:
Sağ taşlama
algılanmadı
957Otomatik arıza tespit:
demleme valfi
tespit edilmedi
958Otomatik arıza tespit:
Salınımlı pompa
tespit edilmedi
959Otomatik arıza tespit:
Tahliye vanası
tespit edilmedi
969Otomatik algılama arızası:
Fan algılanmadı
961Otomatik arıza tespit:
Sıcak su dağıtım
vanası tespit edilmedi
96Otomatik algılama arızası:
Mikser tespit edilmedi, ancak
choc / toping parter
tespit edildi
963Otomatik arıza tespit:
choc / topping porsiyon
algılanmadı ancak mikser
algılandı
964Otomatik arıza tespit:
Mikser valfi tespit edildi
ancak toz partikül
tespit edilmedi veya; Sıcak
su-Çikolata / tepirme
valfi tespit edilmedi, ancak çikolata
/ tepeleme partikeri
tespit edildi
965Otomatik algılama arızası:
Süt pompası tespit edildi,
ancak kapuçino
valfi tespit edilmedi veya süt
pompası tespit edilmedi,
ancak cappuccino valfı
tespit edildi
Güç kaynağı
voltajı çok düşük bildirir
Pompa
basınç düşürme moduna geçer
(Bilgi = düğme numarası)
975Müşteri tarafından tetiklenen sıfırlama
988MDB iletişim
hatası bozuk para denetleyicisi
989Mdb iletişim
hata kartı okuyucu
990MDB iletişim
hatası banknot okuyucu
9914 V kapatılır ve
tekrar açılır (
4 V’ta MDB ekipmanı için sıfırlayın )

WMF Bistro Kahve Makinesi Hata Kodları

HataEylem talimat
24İlgili tüm demetler yasaklandı. Hazne değiştirme anahtarına dikkat edin!
Fasulye haznesine dokunun Fasulye
aşağı kayabilir ve ışık bariyerine dokunulabilir.
34İlgili tüm demetler yasaklandı. Hazne değiştirme anahtarına dikkat edin!
Fasulye haznesine dokunun Fasulye
aşağı kayabilir ve ışık bariyerine dokunulabilir
186Buhar dağıtma çubuklu, süt köpüğü çubuklu.
Makine Kapalı;
WMF servisi için bilgi ekranı !
Su musluğu açık mı?
189Isınma, buhar çıkışı engellenmiş.
Makine Kapalı
Yerel sigortaları kontrol edin
130Makine Off-On
(> ayarlayın) aydınlatma kapatın, tüm renklerin sıfır
makine serinlemek ve tekrar denemek için izin ver
hata tekrarlanırsa WMF Servisi arayın
148Biri makineyi kullanmaya devam edebilir;
süt ölçümlerinde dozaj dalgalanmaları olabilir . Zaman zaman
buhar dağıtımı veya süt dağıtımı onaylayın WMF servisini arayın.
131Sıcak su dağıtımı engellenmiştir: Biri
makineyi kullanmaya devam edebilir . Artık sıcak su kullanmayın.
WMF servisini arayın.
132Sıcak su dağıtımı engellenmiştir: Biri makineyi kullanmaya devam edebilir.
Artık sıcak su kullanmayın.
WMF servisini arayın.
137İçecek karıştırıcısında varil: Bir kişi makineyi kullanmaya devam edebilir. Do
artık çikolata kullanmayın.
WMF servisini arayın.
140Buhar çıkışı engellenmiştir: Makineyi kullanmaya devam edebilirsiniz. Do
buhar çıkışını veya Steampower kullanmayın.
WMF servisini arayın.
141Buhar çıkışı engellenmiştir: Makineyi kullanmaya devam edebilirsiniz. Do
buhar çıkışını veya Steampower kullanmayın.
142Sütlü içecekler engellenir: Makine, sütlü
içecekler hariç kullanılabilir . Takılıysa köpük için buhar dağıtımı kullanın.
143Sütlü içecekler engellenir: Makine, sütlü
içecekler hariç kullanılabilir . Takılıysa köpük için buhar dağıtımı kullanın.
WMF servisini arayın.
134Biri makineyi kullanmaya devam edebilir. Kahve içecekleri
çok fazla demlenebilir.
WMF servisini arayın.
149Makine Kapalı Açık
Makinenin soğumasını ve tekrar denemesini sağlayın
Hata tekrarlanırsa:
WMF Servisini arayın
161Su musluğu açıldı!
Makine Kapalı Açık
Temizleme gerçekleştirin ve tekrar deneyin
Sol / sağdaki kahve dağıtımı farklılık gösterirKombine musluğu temizleyin
Haznede süt olmasına rağmen süt köpüğü yok / süt dağıtımı yokSüt hortumu kıvrılmıstır veya ezilmiş olmadığını kontrol
Lay süt hortumu doğru
kombine çıkışın temizleyin
bloke Süt ağızlığı?
Esnek valf güçlü bir şekilde döndü mü?
Süt köpüğü TAMAM değil,
sıcaklık çok düşük
Süt püskürtme memesini değiştirin:
– Yeşil süt püskürtme memesini soğutulmuş sütün kullanımı için
– soğutmasız süt için beyaz veya kahverengi süt memesini
kombine çıkışın temizleyin
Kapat tutam vanasını
Süt köpük dağıtma
güçlü azgın sularından
sıcak süt
Beyaz veya kahverengi süt memesi kullanın
Köpük kalitesini düşürün
Süt temizleme sistemini temizleyin
Esnek valfi açın
Aydınlatma
yok Ekran
yok Bir düğmeye basıldığında ton yok
Damlama tepsisini dışarı çekin Damlama tepsisinin
arkasındaki sigortayı kontrol
edin Elektrik fişini çekin!
Sigortayı değiştirin
Sadece F4A sigortalarına izin verilir

5 Yorumlar

  1. Suna Muş

    Merhaba 412140011 model filtre kahve makinanızı satın aldım ve son kaldığı için teşhirdeki ürünü… kutusunu bulamadılar dolayısı ile kullanma kılavuzu da malesef mevcut değil. Youtube dan almanca bir yayından yola çıkarak makinayı temizleyip çalıştırdım. Kenardaki bardak ölçülerini gösteren 4 ışık sabit yanıyor, ortadaki açma kapama düğmesi sürekli yanıp sönüyordu ilk başta makina kendini ısıtıyor ve bir müddet sonra hazır hale gelecek sandım ama malesef yaklaşık 3-4 dakika bu şekilde yanıp söndükten sonra otomatik olarak kapanıyor.
    Ayrıca makinanın su haznesi bölümünden bir kaç kağıt filtre bir de bir çeşit metal kancaya benzer bir aparat çıktı, bu metal aparatın nereye takılacağını anlayamadım acaba bununla ilgili bişey mi? Ben acaba bişeyleri yanlış mı yapıyorum? yoksa cihaz arızalı olabilir mi? Geri dönüşlerinizi bekliyor olacağım makinayı o kadar severek ve isteyerek aldım ki boyut olarak tam istediğim ölçüde olduğundan değiştirmek asla ve asla istemiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler
    İyi çalışmalar

    • Aşağıdaki firma bilgilerinden destek alırsanız daha iyi bir çözüm olacaktır
      Groupe SEB İstanbul Ev Aletleri Tic. A.Ş.
      Adres: Dereboyu Cad. Bilim Sok. Sun Plaza No: 5 Kat: 2 Maslak, 34398 Sarıyer İstanbul
      Müşteri Hizmetleri: 0850 222 40 50 veya 444 40 50
      E-posta: musteri_hizmetleri@wmf.com.tr

  2. Kemal gürsel

    Merhaba,
    WMF 41227001 kahve makinanız var. 2 Yaşında. Cihazda elektrik var ancak suyu alıp filtreleme yapmıyor. Pratik bir çözümü var mudır?
    Tşk

  3. Merhaba
    Presto wmf kahve maskinasının ekranı kırıldı başka bir makinadan değiştirdim . Şimdi de F89 hata veriyor . Isıtma ile ilgili ama ne yapmalıyım ? Tek kazan ve süt tozu kullanıyorum model olarak . Teşekkür ederim.
    Hasan

  4. WMF 1200S ISI SENSÖR KAPLOSU KOPTU BİR TURLÜ YETKİLİ BİR SERVİS BULAMADIM.BU MAKİNAYI GÖNDEREBİLECEĞİM BİR YETKİLİ SERVİS NUMARASI ALABİLİRMİYİM.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Servis Çağrı Merkezi