Klima Gaz Şarjı Doğru Şekilde Nasıl Yapılır ?
Klima Gaz Şarjı Doğru Şekilde Nasıl Yapılır ?

Klima Gaz Şarjı Doğru Şekilde Nasıl Yapılır ?

Klima Gaz şarjı Doğru Şekilde Nasıl Yapılır Soğutma devresinde bir gaz sızıntısı olmadıkça, klimamız da gaz dolumu asla gerekli olmamalıdır. Bu gaz sızıntıları, daha önce başka bir makalede daha önce bahsettiğimiz birçok sebepten dolayı ve herhangi bir sızıntıdan önce sızıntı tespit edilmeli ve sabitlenmeden üretilebilir ve bunu yapabilmek için, ilk olarak klima arızalarımızı tespit edilmesinin nedeninin belirlenmesi gerekir. Soğutucu sızıntısı ve bu sorun giderildikten sonra, herhangi bir gaz şarjı yapmadan önce bu sızıntıyı aramalı ve çözmeliyiz.

Klima Gaz şarjı Nasıl Yapılır ?

Klimanızın gazdan yoksun olup olmadığına dair şüpheleriniz varsa veya bu sızıntıyı bulmak için ihtiyacınız olan şey varsa, bu iki madde var olup olmadığını belirlemek için bir gaz sızıntısı olup olmadığını belirlemenize yardımcı olur ve eğer varsa, gazın nerede olduğunu bulmaya çalışın. sızıntıdır.

Gaz Şarjı Yapabilmek İçin Gerekli Araçlar

Makinemizin gazsız olduğunu zaten biliyorsak, sızıntıyı araştırdık ve tamir ettik, şimdi klimamıza geri getirmek için gaz şarjı yapmanın zamanı geldi . Bunu yapmak için, ve en önemlisi, doğru bir şekilde yapmak için, herhangi bir buzdolabı tamircinin sahip olduğu bazı tipik araçlara ihtiyacımız olacak:

  • Vakum pompası
  • Manometre
  • Ölçek
  • Klima kullandığı soğutucu gaz tüpü

Doğru gaz yüklemek için takip edilmesi gereken adımlar

Manometreleri bağlayın

Yapmamız gereken ilk şey,  manometrenin hortumlarını klimamızın vana çekirdeğine bağlamaktır . İki valf göbeği girişine (yüksek ve düşük basınç) sahip bazı makineler vardır, ancak sadece tek bir girişe sahip olan başka makineler de vardır. Bu son olanlar, herhangi bir evde en çok bölünmüş birimler ve en yaygın olanlar olma eğilimindedir. Bu vana çekirdeği girişi, makinenin ısı pompası modunda çalışırken ve makine soğuk modda çalışırken düşük basınçta olduğunda yüksek basınç olacaktır.

Klima Gaz Dolumu Nasıl Yapılır ?

Cihazınızın iki valf göbeği girişi varsa, kırmızı hortumu yüksek basınç girişine ve mavi hortumu düşük basınç girişine bağlayacağız.

Eğer ekipmanınız sadece bir valf göbeği girişine sahipse, yılın zamanına bağlı olarak bir ya da diğerini bağlamanız gerekecektir. Daha önce de söylediğim gibi bu vana çekirdek, çünkü biz, soğuk modu ve kırmızı biri biz ısı pompası modunda açılır düşünüyorsanız makineye açmak için gidiyoruz eğer mavi bir  yüksek veya düşük basınçlı hale gelecektir bağlı Bir çalışma modunu veya diğerini seçersek.

Klimayı Vakum Yapın

Manometre, valf göbeği girişine veya girişlerine bağlandıktan sonra, sarı hortumu (ortada olanı) vakum pompası girişine bağlayacağız, çünkü daha önce soğutma devresine iyi bir vakum yapılması tavsiye edilir ve gereklidir. herhangi bir gaz şarjı yapıyor .

Makinenin soğutma devresine bir vakum yapmak birçok nedenden dolayı gereklidir:

  1. Soğutma devresindeki havayı ortadan kaldırır.
  2. Soğutma devresinin içinde olabilecek nemi ortadan kaldırır.
  3. Gazın şarj edilmesine yardımcı olur, çünkü devrenin içinde hava olmadığında soğutucu gazın daha hızlı içeri girmesine yardımcı olur.

Bu yapıldıktan sonra, vakum pompasını açacağız ve bir süre çalışmasına izin vereceğiz. Ama “bir süreliğine” ne kadar zaman? Eh, o bağlıdır. Bu, kurulum türüne, makinenin ne kadar büyük olduğuna ve borular arasındaki mesafeye bağlıdır. Aynı zamanda vakum borusu kapasitesine bağlıdır ve aynı zamanda sahip olduğumuz sızıntı türüne ve makinenin ne kadar süre gazsız olduğuna bağlıdır. Yine de, herhangi bir şüphemiz  varsa, makinenin daha kısa bir süreden daha uzun bir süre çalışmasına izin vermek daha iyidir .

Genel olarak,  bir makine tamamen kendi gazını kaybetmemişse, ne hava ne de nemin devreye girmesi mümkün değildir, çünkü soğutma devresinde kalan küçük miktardaki gaz bu yüksek basıncı korumak için yeterli olacaktır. Ortam basıncını ve dolayısıyla hava girişini önlemek için.

Klima Gaz şarjı

Vakum tamamlandığında, gazı şarj etme zamanı. Günümüzde birçok çeşit soğutma gazı kullanılmaktadır (R-22, R-407, R-410, R-424, ISCEON vb.) Bazıları azeotropiktir ve bazıları değildir. Gaz şarjını her türlü gaz için geçerli bir şekilde yapacağız. Bu şekilde sıvı halde ve ağırlıkta olacaktır.

Neden gaz şarjı sıvı halde soğutucu gaz ile yapılmalıdır?

Bu soğutma gazı yükünü yapmak için, bir ölçüye ve soğutma gazı şişesinin kendisine, en iyi şekilde, daha önce de söylediğimiz gibi, ağırlık olarak ve soğutucu akışkanın sıvı halde olması gerekecek.

Şişeyi tartıya koymadan önce, gaz şişesi ile birlikte düşünmemiz gereken birkaç şey var.

Yapmamız gereken ilk şey, soğutma gazı şişesini teraziye koymak ve vakum pompasına taktığımız sarı girişi girişine takmak. Bunu yaptıktan sonra, ağırlığı 1000 kg olarak ayarlamak için teraziyi açmalıyız, çünkü şişeyi kaybettiğinde giren yük ve gaz miktarını ölçeceğiz.Üreticilere bağlı olarak birçok şişe çeşidi vardır, bunların bir kısmı (şişeler) gaz ve sıvı için iki bağımsız girişe sahiptir , diğerleri sadece bir kılıflı veya kasasız girişe sahiptir. Bunu bilmek önemlidir, çünkü  bunun için şişeyi çevirmemiz gerekip gerekmediğine bağlı olacaktır .

Tüm bunları yaptıktan sonra, şişeyi açmalı ve ardından gazın geçmesine izin vermek için manometre valfini açmalı ve klimamıza  soğutucu akışkan girmeye başlamalıyız . Gaz şarj süresi, şişe basıncı, ne kadar soğutucu akışkan, sıcaklık vb. Gibi birçok faktöre bağlı olacaktır. Ancak, her iki (şişe ve makine) basıncı dengelenmedikçe, beş ila on dakika arasında yeterli olmalıdır. ve gaz da giremez. Bu durumda, basıncı düşürmek ve gaz emmek için makineyi açmak gerekli olacaktır  .

Unutmayın  gaz şarjı bizim klima çalışma ile  sadece üzerinden mümkündür alçak basınç olacak , bu yüzden biz tutabilmek için düşük basınçla tek açılır (yüksek ve düşük) iki supap işlemci çekirdeğine sahip bir klima varsa Soğutucu gaz şarjı ve ünitemiz sadece bir valf göbeği girişine sahipse, üniteyi soğuk veya kuru modda turlamalıyız, çünkü ısı pompası modunda basınç çok yüksek olur ve biz tersini yaparız (makineden gaz girerek) şişeye).

Terazimizin, ekipmanımızın ihtiyacı olan aynı miktarda gazı bıraktığını gördükten sonra, şişeyi ve manometreleri kapatacağız ve işin yapıldığını düşüneceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Servis Çağrı Merkezi