Bosch Bulaşık Makinesi Hata Kodu E09 Çoğu zaman E9 kodu, bulaşık makinelerinde sirkülasyon pompasına yerleştirilmiş bir akış ısıtıcısı ile görünür. Sistem hatayı neden gösteriyor? Bunun nedeni, kesilen kablolama veya yanmış ısıtıcıdır.
Bosch Bulaşık Makinesi Hata Kodu E09 Arızası
Bosch bulaşık makinesi hata kodu e09 Bosch bulaşık makineniz E09 hata kodu gösteriyorsa, derhal sorunu gidermeniz gerekir çünkü bu arıza ciddi sayılır.
Bosch Bulaşık Makinesi E09 Hatası
Bosch bulaşık makinesinin e09 hatasını ortaya çıkarmanın nedeni nedir? Bu ne demek?
Bulaşık makinesinin ünlü bir Alman markası olan Bosch’un E09 hatası, ısıtma elemanının kırılması hakkında bilgi verir. Yanmış. Bulaşık makinelerinin ısıtıcısı, çamaşır makinesinin bir bölümünden farklıdır, çünkü sirkülasyon pompasına entegre edilmiştir ve ayrı olarak değiştirilemez. Çoğu zaman pompa ile değiştirilmelidir.
Önemli! E09 hata kodu sadece üçüncü nesil makinelerde programlanmıştır. Bu nedenle, uygun bir yedek parça satın almak için cihazınızın modelini tam olarak bilmek önemlidir.
Nadir durumlarda, bu hata, sıcaklık sensörünün veya kontrol kartının arızalanmasından ve ayrıca ısıtma elemanından kabloya modülde bir arıza olması durumunda oluşabilir.
Isıtıcının yanmasının 3 nedeni vardır:
- Isıtıcıda su var. Görünen sızıntı noktalarından ısıtıcıya geçebilir. Çoğu zaman, bu yer, bulaşık makinesi gövdesi ve filtre camı arasına yerleştirilmiş bir lastik banttır.
- Drenaj filtresi tıkalı. Tıkanmalar nedeniyle su depoya yavaş yavaş girer ve ısıtma elemanı aşırı ısınır. Hızlı aşınmaya yol açar.
- Sert su ve ölçek. İyon değiştiricide yeterli tuz yoksa, su sertleşir. Isıtıldığında, ısıtma elemanı üzerinde ölçek oluşur. Zamanla, çiçek uzun süreli bir su ısıtmasına ve ısıtıcı kırılmasına neden olur.
Bosch Bulaşık Makinesi Isıtıcının Değiştirilmesi
Bosch bulaşık makinesinin ısıtma elemanını kontrol etmek ve değiştirmek zor değildir. Bunun için bir çapraz tornavida, bir multimetre ve yeni bir ısıtma elemanına ihtiyacımız var. Ana zorluk, ısıtıcının sirkülasyon ünitesine bağlanması ve ısıtma elemanının sökülmesi için, bu üniteden kurtulmaktır. Bulaşık makinesinin neredeyse tamamen sökülmesinin gerekli olduğu anlamına gelir. Bu seni durdurmazsa çalışmaya başla.
1. Çalışmanın bu aşamasında, Bosch bulaşık makinesi kanalizasyona, su kaynağına ve elektriğe bağlı olduğundan, her şeyden önce, cihazı belirtilen birimlerden ayırın.
2. Ardından, vücudun kenarlarında bulunan plastik klipsleri çıkarın ve makinenin ön kısmını sökün.
3. Bundan sonra, bulaşık makinesinin kapağının altında bulunan ince dar metal paneli sökün.
4. Isı yalıtım malzemesini çıkarın ve bir kenara koyun.
5. Paleti tutan vidaları gevşetin.
6. Bulaşık makinesi kapağını açın ve bulaşık sepetlerini çıkarın.
7. Alt sprinkler’ı çıkarın ve çöp filtre camını sökün. Ayrıca, temizleme gövdesinin tabanında bulunan metal ağları da çıkarın.
8. Dolaşım ünitesini gövdenin yanından tutan 4 vidayı sökün.
9, bulaşık makinesinin arkasında yere iyi emici bir bez koyun ve arka duvarda “ev asistanı” koyun.
10. Doldurma ağzını dolaşım ünitesinden ayırın ve paleti çıkarın.
Paleti çok kendinize doğru çekmeyin, ona bağlı parçalara daha fazla serbest erişim sağlamak için biraz dışarı çekmeniz yeterlidir.
Boşaltma pompasını saat yönünde çevirin, çıkarın ve aşağı indirin. Dolaşım ünitesini çengelli bağlantı elemanlarından sökün, bu yüzden dikkatli olun.
- Boşaltma hortumunu ayırın ve üniteyi çekin ve fişleri tellerle gevşetin.
- Isıtma elemanını dolaşım ünitesine sabitleyen kelepçeyi sökün ve fişleri kablolarla birlikte sökün. Talaşları çıkarmadan önce, montaj sırasında kafanızın karışmaması için bir fotoğrafını çekin.
- Yeni ısıtıcıyı ambalajından çıkarın ve eski yonganın yerine koyun, tüm talaşları kontaklara takın.
Belki de sorun ısıtma elemanından kaynaklanmadı. Bu nedenle, kendinizi sakinleştirmek için, yeni parçayı koymadan önce bir multimetre kullanarak eski parçanın direncini ölçün. Son aşamada, bulaşık makinesini ters sırada toplayın ve çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Onarım bitti!
Merhaba! Profilo BM 4282EG serisi bulasik makinem E09 arıza verdi servis geldi 450 yapılır motor yanmış dedi..daha uygun parça ve işçilik için yardımınıza ihtiyacım var
Ortalama rakamdır,cihazı görmeden net fiyat sunmak Zor
Servis degiştirdiginde ne kadar fiyatı
çagrı merkezimizden bilgi alınız
E 09 hata kodu Öncelikle çok üzüldüğümü ve böyle bir markanın büyüklüğüne güvenerek aldığımız beyaz eşyalarımız bu şekilde bir arıza yapıp sonrasında ki geri dönüş yorumlarını okumak hoş değil tabikide bu zaman da 500-600 gibi bir tamir servis bedeli çıkması çok fazla ve üzücü zorluklarla aldığım beyaz eşyamı çok seviyorum bosh denildiği zaman insan başka bir güveniyor.ama servisten bununla ilgili indirim yardım talep ediyorum. Teşekkürler
Bosch aldık pişman olduk. Öncesinde yerli bir markayı yıllarca kullandık tık etmedi artık bu eskidi yenisini alalaım dedik 2.yılını doldurur doldurmaz habire arıza arıza . Yazık Bosch gibi bir markaya hiç yakışmıyor.
Bosch ürünleri bana hiç gelmedi o kadar tüm parçalarını titizlikle de temizlerim pervanesi olsun süzgeci olsun ısıtıcı motoru tam 2defa yenisi takıldı yetmedi son takılan cihazdan 3sonra yine yandı.oarayla takılan cihazın garantisi 1yilmis garantiye takılan cihaz yandı yetmedi değiştiler bu garantiye değişen parçanın yedegi de yandı şimdi ben bu cihaza yine mi oara odeyecem yoksa garantiye girer mi
Garanti bitmiş ise malesef, sürekli ısıtıc motor degişmesinde bir sorun var olabilir, şebeke elektriginizde sorun olabilir kontrol ediniz.
Bosch bulaşık makinemiz var,ters 3:09 hatası veriyor neden acaba,kullanım kılavuzunda bu hata kodu yok,
Bu hata kodu değildir.
E:09 hatası pardon neden olabilir
Isıtıcı arızası bir kac sebebi var, değişim gerekebilir, revize edilebilir, kart üzerinde arıza olabilir.
Bosch un mamülleri beş para etmez.Yıllardan beri Arçelik kullanıyorum hiç sorunla karşılaşmadım.yedi senelik bulaşık makinasının sıtma pompası arızalandı.araştırdım,hatta yetkili servislerin söylediklerine göre bu arıza yani e09 üretim ve mühendislik hatalarından dolayı meydana geldiğini söylüyorlar.Halbuki Bosch müşteri kaybetmektense paramı kaybederim sloganıyla yola çıkmıştır.Bosch firması herhalde bu sloganı unutmuş görünüyor.
SAYGILARIMLA
Bana ilgilendiğinizi söylüyorsunuz ama somut bir gelişme göstermiyorsunuz
Nejat bey burası bosch siemens değildir, bagımsız hizmet veren bir firmayız. bosch siemens profilo 444 66 88 nolu cagrı merkezinden şikayetlerinizi iletebilirsiniz.